Nieuwe Berlingo van Jumpy en Jumper luiden nieuw tijdperk in

Nieuwe Berlingo van Jumpy en Jumper luiden nieuw tijdperk in
  • De nieuwe Berlingo Van, Jumpy en Jumper behoren tot de eerste modellen die de nieuwe identiteit en logo’s van Citroën uitdragen. Vooral het design van de neuspartij en het dashboard van de auto’s is gemoderniseerd. Met behoud van de erkende kwaliteiten, hebben de nieuwe modellen tal van verbeteringen ondergaan op het gebied van gebruiksgemak, comfort, connectiviteit, rijhulpsystemen en aandrijflijnen.
     
  • De NIEUWE CITROËN BERLINGO VAN is voor het eerst leverbaar met Citroëns unieke Advanced Comfort®-stoelen. De auto heeft een nieuw digitaal instrumentarium en infotainmentsystemen, die via een centraal 10-inchscherm zijn te bedienen, een 20% grotere actieradius (tot 330 km gecombineerd, in afwachting van WLTP-goedkeuring), uitgebreide parkeerhulp, Highway Driver Assist, verbeterde Surround Rear Vision met ondersteuning van een centrale digitale achteruitkijkspiegel etc.
     
  • De NIEUWE CITROËN JUMPY heeft een nieuw stuurwiel met geïntegreerde bedieningsknoppen, meer opbergmogelijkheden in het dashboard, een nieuw digitaal instrumentarium en een infotainmentsysteem dat te bedienen is via een centraal, 10-inch HD-scherm met connected navigatiesysteem, een elektrische aandrijflijn met een actieradius van maximaal 350 km (gecombineerd, in afwachting van WLTP-goedkeuring), nieuwe rijhulpsystemen etc.
     
  • De NIEUWE CITROËN JUMPER is nu leverbaar met een reeks volledig nieuwe dieselmotoren (voor het eerst optioneel verkrijgbaar in combinatie met een automatische versnellingsbak), een 100% elektrische aandrijflijn (vanaf 2024 ook waterstof), een volledig digitaal instrumentarium, een infotainmentsysteem dat via een centraal HD-beeldscherm te bedienen is en ook een connected navigatiesysteem omvat, actieve parkeerassistentie, een elektrische handrem en een digitale achteruitkijkspiegel.
     
  • Van de My Ami Cargo tot de ë-Jumper Hydrogen: Citroën heeft het meest gevarieerde aanbod van op de markt, met modellen die op maat gemaakt zijn om te voldoen aan de behoeften van iedere professional. Citroën is voorbereid op de energietransitie met 100% elektrische versies over de gehele modellenreeks.

Citroën versterkt zijn solide marktpositie door gelijktijdig de Berlingo Van, Jumpy en Jumper te vernieuwen. Met nog krachtigere en efficiëntere, 100% elektrische motorvarianten voldoet het nieuwe, onveranderd gevarieerde modellengamma meer dan ooit aan de steeds strenger wordende eisen die professionals stellen op het gebied van duurzame mobiliteit.

Professionals waren bij Citroën altijd al aan het juiste adres. Van 2CV tot Berlingo Van, en van de iconische Type H tot de verrassend veelzijdige My Ami Cargo, heeft Citroën altijd onconventionele oplossingen op het gebied  van betaalbare mobiliteit geboden en op die manier een bijdrage geleverd aan de groei van de ondernemingen.

Of de klant nu een zzp’er, een midden- of kleinbedrijf of een multinational is, Citroën heeft de oplossing en de expertise om te voldoen aan alle behoeften. Het merk heeft nu het breedste en meest gevarieerde aanbod van lichte bedrijfswagens op de markt.  Op het gebied van laadvolume biedt Citroën tal van mogelijkheden: van 0,5 m3 in de Ami Cargo tot 17 m3 in de Jumper. Ook biedt Citroën ruime keuze op motorisch gebied: brandstof, elektrisch en zelfs waterstof.

Het uitgebreide en zeer gevarieerde modellengamma weerspiegelt de merkwaarden van Citroën: uitzonderlijk comfort en een ingenieus design dat elke beschikbare kubieke centimeter optimaal benut.

Met zijn prestatiegerichte modellenreeks heeft Citroën een hechte en op vertrouwen gebaseerde relatie opgebouwd met zijn professionele klanten, die door heel Europa wordt gesteund door een netwerk van experts op het gebied van lichte bedrijfswagens. Citroën is een grote speler in deze sector, met in 2022 een marktaandeel van 8,3% in de Europese Unie. De Ami Cargo, Berlingo Van, Jumpy en Jumper vertegenwoordigen 30% van de totale verkopen van Citroën.

1 – NIEUWE CITROËN BERLINGO VAN

De Berlingo Van, de maatstaf op de bedrijfswagenmarkt, krijgt het nieuwe familiegezicht van Citroën. Het rijcomfort is verbeterd, terwijl de emissievrije actieradius van de ë-Berlingo Van met 20% is toegenomen tot 330 km (gecombineerd, in afwachting van WLTP-goedkeuring).

Sinds het de bestelversie van de 2CV op de markt bracht, is Citroën altijd een grote speler geweest in dit zeer competitieve marktsegment. De drie generaties van de Berlingo Van werden steeds verder doorontwikkeld om te voldoen aan de eisen van de professional. De nieuwe Berlingo Van bereikt opnieuw een mijlpaal.

VERNIEUWD DESIGN VOOR EXTERIEUR EN INTERIEUR

De nieuwe Berlingo Van volgt de nieuwe designkoers van het merk en heeft een hoekigere neus gekregen met een nieuwe grille, voorbumper en koplampen. Hierdoor heeft de Berlingo Van een meer onderscheidend uiterlijk en wordt de dynamiek en robuustheid van de auto benadrukt. De Berlingo Van staat op wielen van een nieuw ontwerp. Bovendien is er een nieuwe lakkleur beschikbaar: Kiama Blue.

Ook het interieur is volledig herzien en heeft nu een dashboard met een betere ergonomie. Ook de kwaliteit van de afwerking is verbeterd. In het nieuwe dashboard is een nieuw 10-inch HD-touchscreen geïntegreerd. Ook het stuur is nieuw, met bedieningsknoppen voor de cruisecontrol en het audiosysteem. Op de elektrische variant zijn flippers achter het stuurwiel gemonteerd waarmee de mate van terugwinnen van remenergie is te regelen.

NIEUWE CITROËN ADVANCED COMFORT-STOELEN

Zowel bij de personenauto’s als bij de bedrijfswagens is het comfort voor Citroën prioriteit. De nieuwe Berlingo Van is leverbaar met Citroëns nieuwe Advanced Comfort®-stoelen, die beslist gewaardeerd zullen worden door professionals die dagelijks veel tijd achter het stuur doorbrengen. Citroëns unieke Advanced Comfort®-stoelen in de nieuwe Berlingo Van hebben een doordachte vorm, met speciale laterale ondersteuning en een schuimvulling en bekleding van hoge kwaliteit.

GEDIGITALISEEERD DASHBOARD VOOR NOG MEER GEBRUIKSGEMAK

Voor optimale productiviteit stelt de professional hoge eisen aan het gebruiksgemak. Daarom biedt de nieuwe Berlingo Van de gebruiker de modernste technologie. Op het gebied van infotainment is alles vernieuwd:

  • De basisuitvoeringen krijgen My Citroën Play, inclusief geïntegreerde smartphonelader. Deze voorziening is eenvoudig en ingenieus in gebruik en daardoor helemaal up-to-date. Bestuurders kunnen hun smartphone verbinden met de auto om naar muziek te luisteren, handsfree een telefoongesprek te voeren via het audiosysteem van de auto en een navigatie-app te gebruiken. Ter bevordering van de veiligheid kan het systeem via de knoppen op het stuur of met spraaksturing worden bediend. Voor de bestuurder is dit een welkome uitbreiding van de mogelijkheden die de smartphone te bieden heeft.
     
  • De nieuwe Berlingo Van is leverbaar met keus uit twee centraal in het dashboard geplaatste 10-inch beeldschermen voor de bediening van Citroëns nieuwe multimediasystemen:
     
  • Het nieuwe My Citroën Play infotainmentsysteem, gecombineerd met het standaard 10-inchscherm, kan worden gebruikt om naar de radio te luisteren en biedt draadloze smartphone-integratie voor Apple CarPlay en Android Auto. Het systeem heeft een ergonomisch ontwerp en dient ook als beeldscherm voor de achteruitrijcamera van de auto.
     
  • Het nieuwe My Citroën Drive Plus systeem, in combinatie met een 10-inch HD-scherm. Uitgevoerd met connected 3D-navigatie is het systeem bijzonder eenvoudig te bedienen. Met de widgets van een smartphone als inspiratiebron kunnen verscheidene mediafuncties worden bediend. Het HD-scherm wordt ook gebruikt voor de achteruitrijcamera.
     
  • De handige draadloze smartphonelader in de middenconsole is onderdeel van het Techno Pack, dat ook keyless entry en start en automatische airconditioning omvat. Er zijn twee USB-poorten beschikbaar.

NIEUWE RIJHULPSYSTEMEN

Doordat de auto de bestuurder werk uit handen neemt, neemt de comfortbeleving alleen maar toe. Daarom is de nieuwe Berlingo uitgerust met een reeks nieuwe rijhulpsystemen.

  • Een verbeterde versie van Dynamic Surround Vision op de achteruitkijkspiegel dient als tweede paar ogen. Omdat het in een bestelauto soms lastig is om een exact beeld te krijgen van de omgeving rondom de auto, is de nieuwe Berlingo Van uitgerust met twee camera’s: de ene boven de achterdeuren en de andere onder de rechter buitenspiegel, wat nieuw is. Het beeld van de camera’s wordt direct getoond in de centrale achteruitkijkspiegel en geeft zo, ondanks de gesloten laadruimte, een goed beeld van alles wat achter de auto gebeurt – net als in een normale personenauto. Op een parkeerplaats compenseert het getoonde beeld de blinde hoeken van de auto.
     
  • Verbeterde rijhulpsystemen. Verspreid over de voor- en achterzijde van de auto, is de nieuwe Berlingo Van nu voorzien van twaalf obstakelsensoren.
     
  • Technologie die het leven vergemakkelijkt: de nieuwe Berlingo Van is leverbaar met Highway Driver Assist, inclusief adaptieve cruisecontrol met stop & go en Lane Centring Assistance. Het systeem dient als aanvulling op een reeks systemen die het comfort en de veiligheid naar een hoger niveau tillen, met onder meer vermoeidheidsdetectie, verkeersbordherkenning, Lane Keeping Assist, automatische noodremfunctie met herkenning van voetgangers en fietsers en een snelheidsbegrenzer.

MEER MOTOREN EN EFFICIËNTERE Ë-BERLINGO

Om te voldoen aan de eisen van iedere professional, biedt Citroën in de nieuwe Berlingo Van een breed scala motoren. Bij de verbrandingsmotoren bestaat de keuze uit een 81 kW (110 pk) sterke PureTech benzinemotor en de BlueHDi diesel met een vermogen van 81 of 96 kW (100 of 130 pk). De ë-Berlingo behoudt zijn 100% elektrische aandrijving, met een elektromotor met een vermogen van 100 kW (136 pk) en maximum koppel van 270 Nm. Deze wordt nu gecombineerd met een nieuwe 50 kWh batterij.

Door de verbeterde efficiëntie van de aandrijflijn is de nieuwe ë-Berlingo de maatstaf in zijn segment: met zijn emissievrije actieradius van maximaal 330 km (gecombineerd, in afwachting van WLTP-goedkeuring) komt de nieuwe ë-Berlingo 20% verder dan het vorige model. De afstand kan worden geoptimaliseerd dankzij het nieuwe regeneratieve remsysteem, dat door middel van de flippers achter het stuur in drie regeneratieniveaus is te activeren.

De drie bekende rijprogramma’s zijn beschikbaar: Eco voor een maximale actieradius, Power voor maximale prestaties, en Normal.

De ë-Berlingo Van is optioneel leverbaar met een warmtepomp, om het interieur ’s winters warm te houden zonder daarbij de batterij aan te spreken en zo bij te dragen aan een maximale actieradius.

De ë-Berlingo Van is uitgerust met een 11 kW driefasenlader voor snellere laadtijden.

Bij gebruikmaking van een wallbox van 7,4 kW is de batterij in 7,5 uur geheel opgeladen. Een wallbox van 11 kW reduceert de laadtijd tot 5 uur. De ë-Berlingo Van behoort tot de beste auto’s in zijn segment op het gebied van snelladen: aan een publieke laadpaal met 100 kW vermogen kost het van 20% tot 80% opladen van de batterij slechts 30 minuten.

GROOT AANTAL CARROSSERIEVARIANTEN

De nieuwe Berlingo Van behoudt de modulariteit en het laadvolume die van het vorige model zo’n groot succes hebben gemaakt. De auto is leverbaar met 2 en 3 zitplaatsen en in twee lengtevarianten (M – 4,40 m, en XL – 4,75 m). De auto heeft een totaal laadvolume van 4,40 m3 en een laadvermogen van 1 ton (780 kg voor de elektrische versie). Uiteraard is de nieuwe Berlingo Van ook weer beschikbaar als Flex Crew Cab. Als de rugleuning van de centrale zitplaats is neergeklapt, kan die dienen als schrijftafel. De rugleuning van de rechter zitplaats kan worden neergeklapt voor het vervoer van lange goederen.

2 – NIEUWE CITROËN JUMPY

Met zijn compacte formaat, ongeëvenaarde comfort en veiligheidsuitrusting én de competitieve motoren – van BlueHDi diesel tot waterstof – vormt de nieuwe Citroën Jumpy op het gebied van veelzijdigheid de maatstaf. En dan is er ook nog de ë-Jumpy, die nu nog efficiënter is.

De nieuwe Jumpy is van alle markten thuis! Hij biedt volop ruimte – met een laadvolume tot wel 6,6 m3 – en voelt zich met zijn compacte afmetingen – hij heeft een draaicirkel van 12,4 m en is 1,90 m hoog – ook thuis in de binnenstad. Met zijn krachtige motoren is hij geschikt voor elke taak. En met zijn nieuwe design oogt hij nu nog aantrekkelijker.

ELEGANT EN MODERN

De nieuwe Jumpy heeft een nieuwe neuspartij, met een aangepaste voorbumper voor een betere stroomlijn, nieuwe LED-koplampen en een compleet nieuwe grille waarin Citroëns nieuwe merklogo is geïntegreerd. De uiterlijke wijzigingen worden gecompleteerd met nieuwe kleuren voor de wielen en een nieuwe carrosseriekleur: Titanium Grey.

Het dashboard heeft een nieuw elegant design en is nog praktischer in gebruik. De bestaande opbergvakken bieden nog meer inhoud dan voorheen. Verder zijn boven op het dashboard nieuwe opbergmogelijkheden toegevoegd en kregen de bekerhouders een nieuwe vorm zodat ze ook smartphones vasthouden. In de nieuwe bovenste opbergruimte passen zelfs tablets. De Jumpy is een échte tweede werkplek. Het nieuwe stuurwiel is voorzien van diverse bedieningsknoppen (rijhulpsystemen, telefoon, radio etc.) en kan worden verwarmd.

EFFICIËNTIE DANKZIJ CONNECTIVITEIT

  • De nieuwe Jumpy is voorzien van een 100% digitaal 10-inch instrumentarium. Standaard is dat een digitaal zwart-witcluster, maar tegen meerprijs is ook een 10-inch HD-kleurenscherm leverbaar, dat afhankelijk van de gewenste informatie geheel door de bestuurder kan worden geconfigureerd.
     
  • Een groot centraal 10-inch HD-scherm en state-of-the-art infotainmentsysteem. Standaard wordt de nieuwe Jumpy geleverd met een innovatief centraal geplaatst 5-inchscherm voor de bediening van het audiosysteem en de telefoonfuncties. Afhankelijk van de uitvoering is het nieuwe My Citroën Play-infotainmentsysteem gebaseerd op een 10-inch HD-touchscreen, eveneens centraal in het dashboard. Geïnspireerd op de bediening van een smartphone, voor gebruiksgemak en snelle bediening, kan de bestuurder via het scherm de gehele multimedia-omgeving bedienen, zoals muziek of de telefoon, én tal van configuraties van het voertuig aanpassen. Het optionele My Citroën Drive Plus, de meest geavanceerde variant, omvat connected 3D-navigatie die de route naar de bestemming berekent aan de hand van de actuele verkeerssituatie.
     
  • Het centrale 10-inchscherm legt een draadloze verbinding via Apple CarPlay en Android Auto.
     
  • Als onderdeel van het Comfort Pack is in de middenconsole een handige draadloze telefoonlader geplaatst. Het Comfort Pack omvat tevens keyless entry & start en automatische airconditioning.

NOG GEMAKKELIJKER TE RIJDEN

  • Een geavanceerde functie: Dynamic Surround Vision – zien wat onzichtbaar is. Omdat het in een gesloten bestelwagen vaak moeilijk is om een goed beeld te krijgen van de omgeving rond het voertuig, is de Jumpy nu uitgerust met twee camera’s: de ene boven de achterdeuren en de andere onder de rechter buitenspiegel. Beide camera’s staan in verbinding met de nieuwe digitale achteruitkijkspiegel, die de bestuurder een duidelijk beeld geeft van alles wat zich achter en naast de auto afspeelt, zowel op snelheid als tijdens inparkeren. Voor nog meer gemak is op het centrale scherm het beeld te zien van de Top Rear Vision-achteruitrijcamera, met een beeld van 180 graden.
  • Technologie die het leven gemakkelijker maakt: de Highway Driver Assist is een nieuwe optie voor de Jumpy. Het systeem combineert adaptieve cruisecontrol met stop & go en Lane Centring Assistance en completeert een reeks systemen die het comfort en de veiligheid vergroten, zoals Lane Keeping Assist, vermoeidheidsdetectie, verkeersbordherkenning, automatische noodremhulp met herkenning van voetgangers en fietsers, snelheidsbegrenzing etc.
  • De stuurbekrachtiging is nu elektrisch in plaats van hydraulisch, waardoor minder inspanning wordt gevraagd van de bestuurder en het voertuig zich makkelijker laat manoeuvreren.
     

UITGEBREIDE REEKS MOTOREN

Diesel, 100% elektrisch en zelfs waterstof: de verscheidenheid aan motoren waarmee de Jumpy leverbaar is, voldoet aan de eisen en behoeften van iedere professional.

De BlueHDi-dieselmotoren zijn krachtig en zuinig. Er is keuze uit tal van vermogensvarianten, met 88 of 107 KW (120 of 145 pk) in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak, of 132 kW (180 pk) in combinatie met een automatische 8-trapstransmissie (optioneel voor de BlueHDi 145). De waterstofvariant met brandstofcel biedt emissievrije mobiliteit met een actieradius van meer dan 400 km (gecombineerd, in afwachting van WLTP-goedkeuring).

De ë-Jumpy wordt aangedreven door de bekende 100 kW (136 pk) sterke elektromotor en is net als het vorige model leverbaar met twee verschillende batterijen. De batterij met 50 kWh capaciteit biedt een actieradius van 224 km, ideaal voor bijvoorbeeld dagelijkse distributie in stadscentra. Voorzien van een 75-kWh-batterij heeft de ë-Jumpy een actieradius van maximaal 350 km. Dat is 20 km meer dan het vorige model en verzekert de gebruiker van optimale bruikbaarheid.

De ë-Jumpy is uitgerust met een 11 kW driefasen boordlader.

Bij gebruik van een wallbox van 7,4 kW is de 50-kWh-batterij in 6 uur en 40 minuten volledig opgeladen. Met de batterij van 75 kWh neemt dit 11 uur en 20 minuten in beslag. Aan een wallbox van 11 kW is de 50-kWh-batterij in 4 uur en 50 minuten weer vol. De 75-kWh-batterij is in 7 uur en 30 minuten volledig op te laden. Met een snellader met 100 kW vermogen duurt het respectievelijk 38 of 45 minuten om de batterij van 0 tot 80% op te laden.

CARROSSERIEVARIANT VOOR ELKE KLANT

De nieuwe Citroën Jumpy is leverbaar in twee lengtevarianten, M (4,98 m) en L (5,33 m). Er zijn diverse carrosserievarianten: Gesloten Bestel, Dubbele cabine met ruimte voor 5 of 6 inzittenden, Platform Cabine en 9-persoons Combi. De Jumpy heeft een bruikbaar volume van maximaal 6,6 m3 en, afhankelijk van de gekozen versie, een maximum laadvermogen van 1.275 kg.

3 – NIEUWE CITROËN JUMPER

De kwaliteiten van de nieuwe Citroën Jumper liggen dankzij nieuwe rijhulpsystemen, betere connectiviteit en hoogstaand comfort op een niveau dat uniek zijn in zijn segment. Het aanbod van dieselmotoren en elektrische aandrijflijnen is ingrijpend verbeterd, zodat professionals kunnen profiteren van een nog hogere efficiëntie en lagere gebruikskosten.

De nieuwe Jumper is Citroëns meest robuuste bedrijfswagen, met een laadvermogen van maximaal 2 ton. De Jumper is uitgerust met talrijke innovatieve voorzieningen die in een personenauto niet zouden misstaan en die zorgen voor optimale dagelijkse arbeidsomstandigheden.

ZELFVERZEKERD DESIGN

De voorzijde van de nieuwe Jumper heeft een nieuw ontwerp, dat de krachtige personaliteit van het model verder versterkt en de aerodynamische eigenschappen verbetert. De voorbumper, grille (nu in carrosseriekleur) en de buitenspiegels hebben een andere vorm gekregen. Het zwarte onderste segment is versterkt om de inzittenden beter te beschermen bij een aanrijding. De nieuwe LED-koplampen hebben een elegantere vorm en zijn 30% efficiënter dan de halogeenkoplampen van het vorige model. Ook de achterlichten hebben een nieuwe vorm.

Het nieuw ontworpen dashboard van de Jumper heeft een verbeterde ergonomie en een elegantere vorm, met een nieuw digitaal instrumentarium en een groot centraal beeldscherm. Het stuurwiel, de bediening van de transmissie en de deurpanelen zijn eveneens vernieuwd.

COMFORT EN VEILIGHEID VERBETERD

  • Het infotainmentsysteem van de Jumper is opnieuw ontwikkeld. Geselecteerde versies zijn uitgevoerd met een 5-inchdisplay dat informatie verstrekt over de gebruikte multimedia (radio, telefoon etc.). Via Bluetooth kunnen inzittenden audio streamen en de bestuurder kan via spraakbediening veilig gebruikmaken van een smartphone. De topuitvoeringen van de Jumper zijn uitgerust met een nieuw 10-inch touchscreen met radio, navigatiefuncties etc. Voor een eenvoudige bediening is de menustructuur gebaseerd op die van smartphones, met widgets en sneltoetsen. Het biedt een handsfree Bluetooth-functie, draadloze integratie van een smartphone en 3D-navigatie.
     
  • Het optionele, volledig digitale 7-inch instrumentarium is geheel vernieuwd en nog beter afleesbaar. De bestuurder kan de verstrekte informatie naar eigen inzicht configureren. Via het instrumentarium zijn ook gegevens voor de navigatie af te lezen. Standaard is de Jumper voorzien van een instrumentarium dat analoge gegevens voor snelheid en toerental combineert met digitale meters voor het brandstofniveau en de motortemperatuur, alsmede een 3,5-inch TFT-display.
     
  • Dankzij een draadloze telefoonlader in het midden van het dashboard hoeft de smartphone niet meer met een laadsnoer te worden gekoppeld en ontkoppeld wanneer de gebruiker het voertuig verlaat.
     
  • Een optionele digitale achteruitkijkspiegel staat in verbinding met een camera op de achterzijde van de Jumper en biedt op elk moment een perfect zicht naar achteren.
     
  • Elektrische stuurbekrachtiging, die automatisch de mate van bekrachtiging aanpast op de snelheid van de Jumper, zorgt voor een betere stuurprecisie op hogere snelheden en meer stuurgemak in de stad.
     
  • De elektrische parkeerrem is eenvoudiger in gebruik dan een conventionele handrem.
     
  • Een ‘handsfree’ ontgrendelings- en startsysteem dat de bestuurder de mogelijkheid biedt om de Jumper te ontgrendelen, te vergrendelen en te starten zonder de sleutel daarvoor tevoorschijn te hoeven halen. Een groot voordeel voor professionals die gedurende de werkdag veel tussenstops moeten maken.
     
  • 360-graden parkeerradar. Bestaat uit 14 of 16 sensoren (afhankelijk van de lengte van het voertuig) die op het centrale beeldscherm de nabijheid van obstakels rondom het voertuig laten zien.
     
  • Nieuwe rijhulpsystemen: vermoeidheidsdetectie, verkeersbordherkenning, Lane Keeping Assist, automatische noodstopfunctie met herkenning van voetgangers en fietsers, intelligente snelheidsbegrenzer.
     
  • Het Drive Assist Pack: de eerste stap naar volledig autonoom rijden. Dit pakket rijhulpsystemen omvat adaptieve cruisecontrol met stop & go, Lane Centring Assistance en file-assistentie. Bij snelheden tot 30 km/u, bijvoorbeeld in een file, kan het systeem autonoom sturen, remmen en accelereren.

VERNIEUWDE MOTOREN

De nieuwe Jumper is meer dan ooit gericht op alle vormen van gebruik, met motoren die krachtige prestaties combineren met efficiëntie.

De nieuwe 2,2-liter dieselmotor is leverbaar in drie vermogensvarianten: 88, 103 en 132 kW (120 pk, 140 pk en 180 pk), in combinatie met een nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak. Voor het eerst is in de BlueHDi 140 en 180 een automatische transmissie met acht versnellingen leverbaar.

Als pionier op het gebied van emissievrije mobiliteit verschijnt de Jumper in de tweede helft van 2024 ook met een nieuwe aandrijflijn met brandstofcel. Om tegemoet te komen aan de behoeften van ondernemers die willen overstappen op duurzame mobiliteit en gelijktijdig hun dagelijkse gebruikskosten willen terugdringen, is de 100% elektrisch aangedreven ë-Jumper leverbaar.

De 90 kW (122 pk) sterke aandrijflijn van de vorige ë-Jumper is in het nieuwe model vervangen door een elektromotor die 200 kW (270 pk) en een maximumkoppel van 400 Nm levert (in plaats van 260 Nm). De batterijen met een capaciteit van 37 en 70 kWh zijn vervangen door één batterijversie met een capaciteit van 110 kWh, waarmee een actieradius haalbaar is van maximaal 420 km (WLTP).

De bestuurder kan prestaties en actieradius van de nieuwe ë-Jumper optimaal op de omstandigheden afstemmen dankzij drie rijprogramma’s: NORMAL voor veelzijdig gebruik (vermogen begrensd op 160 kW (218 pk)), ECO voor een zo groot mogelijke actieradius (begrensd vermogen van 120 kW (163 pk)) en POWER voor maximale prestaties (200 kW (272 pk) vermogen). Met flippers achter het stuur is de regeneratieve vertraging in vier trappen te activeren ter verbetering van het comfort en de actieradius.

De ë-Jumper is standaard uitgerust met een boordlader met een vermogen van 11 kW. Met een wallbox van 11 kW is de batterij in 11 uur en 45 minuten geheel op te laden. Aan een snellader met een vermogen van 150 kW, laadt de batterij tot 80% op in 55 minuten.

BREED AANBOD VAN CARROSSERIEVARIANTEN

Om te voldoen aan de behoeften van iedere professional is de nieuwe Citroën Jumper leverbaar in een groot aantal configuraties. De Jumper is beschikbaar met een wielbasis van 3,45 m en 4,04 m, de gesloten bestelversie is er in drie lengtevarianten (L2, L3 en L4 -> EV alleen als L3 en L4) met in totaal zes carrosserievarianten die een laadvolume hebben van 10 tot maximaal 17 m3. Als basis voor speciale conversies is de Jumper met 4,04 m lange wielbasis tevens leverbaar als L3 of L4 Chassis cabine, en als L3 of L4 Chassis Dubbele cabine.


Terug naar overzicht

Nieuws

Kom langs van 25 t/m 29 mei voor de nieuwe Citroën Ë-C3

Lees verder

Onze acties

Citroën Ë-Jumpy L3 nu met € 13.415,- korting

  • Van: €47.060,00
  • Voor: Voor €33.645,00
Bekijk actie

Werkplaatsafspraak

Vestigingen