Corona maatregelen

Update 3 maart ’21: Onze showrooms zijn weer open!

Nederlandse winkels mogen vanaf 3 maart weer bezoekers ontvangen. Vanzelfsprekend zijn wij verheugd met dit goede nieuws! Ook bij Motorhuis is winkelen op afspraak mogelijk! U kunt op verschillende manieren een afspraak maken voor een bezoek aan één van onze showrooms. Onze verkoopadviseurs zullen u echter geen hand geven en zullen gepaste afstand bewaren. Het dragen van een mondkapje is verplicht tijdens uw bezoek aan onze vestigingen. Maak eenvoudig een afspraak met behulp van onderstaande afspraakplanner. Of maak telefonisch een afspraak bij de vestiging van uw voorkeur.

Maak eenvoudig een afspraak met behulp van onderstaande afspraakplanner. Of maak telefonisch een afspraak bij de vestiging van uw voorkeur.

Wij zien uit naar uw komst!

Welke hygiënemaatregelen past Motorhuis toe?

  • U bent van harte welkom in onze showrooms. Onze verkoopadviseurs zullen u hierbij echter geen hand geven en zullen gepaste afstand bewaren;
  • Onze medewerkers zijn extra bewust van hygiëne binnen en buiten uw auto. Na elk contact met uw auto wassen zij hun handen;
  • Om fysiek contact te vermijden, vragen wij u te betalen met uw pinpas. Als dit niet mogelijk is, wordt het contact bij een contante betaling tot het minimum beperkt;
  • Proefritten zijn mogelijk. Ook hierbij zijn we extra bewust van de hygiëne binnen en buiten de auto;
  • Wij bieden extra zeep, desinfecterende middelen en papieren handdoekjes en mondkapjes voor eenmalig gebruik aan;
  • Wij volgen de protocollen omtrent het handen wassen strikt op;
  • Het dragen van een mondkapje is verplicht in openbare ruimten;
  • Wij maken ‘high-touch-oppervlakken’ extra vaak schoon.

Veel gestelde vragen:

Mijn auto heeft onderhoud nodig en/of moet gerepareerd worden. Kan ik bij jullie terecht?

Als u conform de richtlijnen van het RIVM niet thuis hoeft te blijven kunt u uw auto bij ons brengen. Onze werkplaatsen zijn geopend en nemen extra hygiëne maatregelen.

Zo vragen we voor uw en onze veiligheid of u alles wat aan de autosleutel hangt wilt verwijderen voordat u de sleutel achterlaat op de balie. Daarnaast vragen we u gepaste afstand te bewaren van andere klanten en de receptionisten, in ieder geval 1,5 meter.

Onze receptionisten blijven achter hun bureau zitten. We kunnen ons voorstellen dat dit wat afstandelijk overkomt, zo bedoelen wij het niet. Het is voor uw en onze veiligheid. Onze monteurs dragen wegwerphandschoenen en houden in de werkplaats gepaste afstand van elkaar. Na onderhoud en/of reparatie worden de ‘high-touch-oppervlakken’ gedesinfecteerd.

Wanneer u dit wenst kunt u bij de meeste vestigingen uw auto buiten openingstijden brengen en de sleutels via de nachtkluis achterlaten. Bel vooraf even om u te laten informeren over de mogelijkheden bij uw vestiging. De bijzonderheden welke we normaal aan de balie bespreken zullen we dan telefonisch met u doornemen.

Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit veilig?

Auto’s die worden ingezet voor vervangend vervoer worden na gebruik grondig gereinigd met desinfecterende schoonmaakmiddelen. Bij de reiniging van het interieur is er speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens.

Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte auto, maar ik mag niet naar de showroom komen. Zijn er andere mogelijkheden?

Bij Motorhuis kunnen wij veel online voor u betekenen en u hoeft niet perse naar de showroom te komen. Onze voorraad nieuwe- en gebruikte auto’s staat uitgebreid gefotografeerd en voorzien van alle voertuiginformatie in onze online showroom, neem gerust een kijkje:

  • Heeft u een auto op het oog? Wij helpen u graag telefonisch verder of reageer online;
  • Onze verkoopadviseur mailt u een persoonlijke videoboodschap met een virtuele bezichtiging van de auto;
  • In overleg met onze verkoopadviseur kunt u een proefrit plannen. Het gevoel van de rijeigenschappen van de auto  kunnen wij u tenslotte niet digitaal overbrengen. Desgewenst kunt u in overleg de proefrit bij u thuis laten uitvoeren, uiteraard met inachtneming van alle hygiëne maatregels. Bespreek de mogelijkheden met onze adviseur;
  • Heeft u een auto die u wilt inruilen, dan kunnen wij deze online taxeren
  • Wij leveren de auto bij u thuis af, waarbij u recht heeft op 14 dagen bedenktijd en omruilgarantie (vraag uw verkoopadviseur naar de voorwaarden).

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan hem niet ophalen. Zijn er andere mogelijkheden?

Indien gewenst kunnen wij de auto bij u thuis afleveren. Wij adviseren u dan om ruim van tevoren contact met ons op te nemen zodat wij dit kunnen inplannen.

Komt mijn bestelde auto op de afgesproken tijd?

Op dit moment is het antwoord op die vraag onzeker. Door de maatregelen die al genomen zijn en de maatregelen die ongetwijfeld nog gaan komen, zou de levering van uw auto vertraging kunnen oplopen. We zullen u hiervan altijd op de hoogte stellen.

Hoe moet ik betalen?

Om de kans op besmetting nog verder te minimaliseren willen we u dringend oproepen om zoveel mogelijk met pin of met mobiele telefoon te betalen. Zo beperken we fysiek contact, in lijn met de RIVM adviezen.

Staat uw vraag er niet tussen, neem dan gerust contact op via 088 088 0322 of via welkom@motorhuis.nl