Meer dan welkom
Motorhuis

Motorhuis en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) speelt een belangrijke rol in de maatschappij en in de mobiliteitsbranche in het bijzonder. MVO is dan ook al jaren onlosmakelijk verbonden met Motorhuis.
Motorhuis Erkend Duurzaam

Motorhuis en Markeur Holding hebben MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) opgenomen in hun strategische visie. Daarmee neemt Motorhuis haar verantwoordelijkheid om eerlijk, duurzaam en betrokken te zijn. Er wordt continue gewerkt aan een verdere invulling van het MVO beleid.

Visie en kernwaarden

Op de website van Markeur Holding zijn de visie en de kernwaarden voor Markeur en haar divisies (waaronder ook Motorhuis) weergegeven. Hierin staat een duidelijke visie en ambitie opgenomen over MVO:
"Onze wereld is kwetsbaar. Daar mogen we onze ogen niet voor sluiten. Wij willen actief bijdragen aan het behoud, liefst verbetering, van onze leefomgeving. Wij zoeken naar oplossingen die daartoe bijdragen en handelen maatschappelijk verantwoord. Hiertoe behoort ook ons Founder Partnership met KidsRights."

Duurzaam

Motorhuis streeft ernaar om haar energie- en waterverbruik te reduceren door de implementatie van nieuwe technieken voor (led)verlichting en recycling. Ook gebruikt Motorhuis duurzaam briefpapier en enveloppen met het FSC-keurmerk, waardoor wij ervan verzekerd zijn dat deze middelen afkomstig zijn uit verantwoord beheerde bossen. Wij stellen steeds strengere eisen met betrekking tot MVO aan onze leveranciers, waardoor we ook onze partners stimuleren om werk te maken van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Betrokken

Motorhuis en Markeur staan midden in de samenleving. Daarom zijn we actief sponsor van bijvoorbeeld ADO Den Haag en Founding Partner van de KidsRights Foundation. Maar Motorhuis sponsort ook diverse lokale verenigingen. Daarnaast worden ook lokale goede doelen ondersteund, zoals bij voorbeeld het Ronald Mc Donalds huis in Leiden. Bovendien speelt Motorhuis jaarlijks (in samenwerking met Opel Nederland) een rol bij de Grote Clubactie.

Certificering

De MVO initiatieven van Markeur en haar divisies leiden tot veel waardering, zowel van eigen medewerkers en klanten, als van brancheorganisaties. Zo ontvingen wij in 2012 het Certificaat Erkend Duurzaam van Bovag, als gevolg van de vele MVO activiteiten. Momenteel is Motorhuis opnieuw bezig Erkend Duurzaam gecertificeerd te worden. Ons zusterbedrijf Multilease heeft een app ontwikkeld: de GreenTarget Challenge. Een serious game die de gebruikers bewust van hun rijgedrag en Het Nieuwe Rijden stimuleert. Hiermee is Multilease zelfs genomineerd voor de MVO publieksprijs van Utrecht.