Veelgestelde vragen

Onderdelen en accessoires

Ik zoek accessoires voor mijn auto. Waar vind ik die?

Op zoek naar specifieke accessoires of onderdelen voor uw auto? Wij zijn u graag van dienst op één van onze vestigingen. Of neem direct online contact met ons op.

Ik zoek onderdelen voor mijn auto. Waar vind ik die?

Op zoek naar specifieke onderdelen voor uw auto? Wij zijn u graag van dienst bij het centraal magazijn voorkeur.

 

Over Motorhuis

Waar kan ik een proefrit inplannen?

Klik hier voor het inplannen van een proefrit bij een Motorhuisvestiging bij u in de buurt.

Van welke merken is Motorhuis dealer?

Met meerdere showrooms en servicecentra is Motorhuis één van de grotere autodealerbedrijven in Nederland. Bij ons bent u aan het juiste adres voor de aanschaf en het onderhoud (garantie) van personenauto’s en bedrijfswagens van OpelCitroën, Fiat, Fiat Professional, Abarth en Jeep.

Daarnaast zijn alle merken méér dan whttps://www.motorhuis.nl/fiatelkom voor onderhoud en reparatie. Op zoek naar een occasion van een ander merk dan bovenstaande? Ook daarvoor kunt u bij Motorhuis terecht.

Wisselende mix

Deze merken zijn in een wisselende mix terug te vinden in onze vestigingen. Voor een actueel overzicht klikt u hier.

Wat zijn de openingstijden van Motorhuis?

De openingstijden staan vermeld bij de vestigingen. Kijk hier voor een overzicht van alle vestigingen en de daarbij horende openingstijden.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
Bij Motorhuis stellen wij hoge eisen aan kwaliteit. Wij zijn dan ook continu in beweging en blijven onze service perfectioneren om u steeds beter van dienst te kunnen zijn. Wilt u ons een reactie sturen op onze dienstverlening? Klachten kunnen gemeld worden via klantenservice@motorhuis.nl, per telefoon op 088 – 088 0322 of per brief worden ingediend op het volgende adres:

Motorhuis
T.a.v. Klant Contact Center
Postbus 10
2300 AA Leiden

Wat zijn de algemene contactgegevens van Motorhuis?

Dit zijn de algemene gegevens van Motorhuis:

Hoofdkantoor Motorhuis
Vondellaan 80
2332 AH Leiden

Postbus 10
2300 AA Leiden

Telefoonnummer: 088 – 088 0322

Kijk op onze vestigingspagina voor de contactgegevens van al onze vestigingen of neem contact met ons op via dit formulier.

Op welke Social Media is Motorhuis te vinden?

Motorhuis is ook aanwezig op verschillende Social Media kanalen.

Stel uw vraag 24 uur per dag, 7 dagen per week via Facebook of Linkedin of bezoek onze andere kanalen.

Facebook www.facebook.com/motorhuis
LinkedIn www.linkedin.com/in/motorhuis
YouTube https://www.youtube.com/user/HetMotorhuis

Een auto kopen

Worden er afleverkosten gerekend bij het kopen van een occasion?

Voor een occasion kan dit verschillen. Informeer naar de eventuele afleverkosten bij de Motorhuisvestiging waar de auto staat. U kunt ook een offerte aanvragen voor de desbetreffende auto. Ook op de offerte komen de eventuele afleverkosten te staan.

Worden er afleverkosten gerekend bij het kopen van een nieuwe auto?

De afleverkosten zijn verschillend per auto. De afleverkosten van een nieuwe auto staan vermeld in de prijslijst. Prijslijsten kunt u downloaden bij het betreffende model op de website. Uiteraard kunt u ook een offerte aanvragen waarop de afleverkosten staan vermeld.

Kan ik online een auto kopen?

Op onze merkenpagina kunt u onder meer zien welke auto’s wij op voorraad hebben. Hebt u interesse in één of meerdere van deze auto’s, dan kunt u direct online een offerteaanvraag doen. Wij nemen vervolgens binnen 24 uur contact met u op.

Daarnaast is het ook mogelijk direct in onze voorraad te kijken, door op deze link te klikken.

Waar kan ik een gebruikte auto kopen?

Bij de meeste verkoopvestigingen van Motorhuis kunt u een gebruikte auto kopen. Kijk direct welke modellen voor u beschikbaar zijn op welke locatie

Ik heb een nieuwe auto gekocht, wanneer moet ik deze betalen?

De auto dient op moment van de aflevering betaald te zijn. Neem voor overige vragen met betrekking tot de betaling contact op met de desbetreffende vestiging.

Wat is de levertijd van mijn nieuwe auto?

Dit is geheel afhankelijk van het type model en uitvoering. Neem daarom contact met ons op via telefoonnummer: 088 – 088 0383, uiteraard kunt u ook direct ons contactformulier invullen.

Wat is de garantie voor een occasion?

De garantie voor een occasion verschilt per auto. Informeer bij de Motorhuis vestiging waar de auto staat naar de garantie.

Wat is de garantie en wat zijn de garantievoorwaarden voor een nieuwe auto?

De garantievoorwaarden voor de aanschaf van een nieuwe auto worden bepaald door de importeurs waar wij mee samenwerken.

Garantievoorwaarden van de importeurs

  • Klik hier voor de garantievoorwaarden van Opel
  • Klik hier voor de garantievoorwaarden van Citroën
  • Klik hier voor de garantievoorwaarden van Fiat
  • Klik hier voor de garantievoorwaarden van Alfa Romeo
  • Klik hier voor de garantievoorwaarden van Jeep

Auto inruilen

Kan ik mijn auto laten taxeren bij een Motorhuis vestiging hier in de buurt?

Door onze korte communicatie lijn kunnen wij snel schakelen tussen de vestigingen. Hierdoor is het bij ons mogelijk om de taxatie te laten uitvoeren bij uw Motorhuis vestiging bij u in de buurt welke waarde vertegenwoordigd bij de andere Motorhuis vestiging. Zo hoeft u niet ver te rijden om de waarde van uw auto te laten bepalen. Bekijk hier alle verkoopvestigingen van Motorhuis.

Waar kan ik mijn auto inruilen?

Dit kan in overleg bij al onze verkoopvestigingen. Neem contact op met de vestiging van uw keuze

Hoe kan ik mijn auto inruilen?

De verkoopadviseurs op onze vestigingen kunnen u snel een inruilaanbod doen. U kunt direct een taxatieafspraak maken door dit formulier in te vullen. Wij nemen dan binnen 24 uur contact met u op.

Online taxatie auto

Liever uw auto online laten taxeren? En alvast een indicatieve inruilwaarde van Motorhuis ontvangen? Klik dan hier.

Hoe wordt de taxatiewaarde van mijn auto bepaald?

Onze verkoopadviseurs kijken naar meerdere variabelen om een nauwkeurige taxatiewaarde van uw auto te bepalen. Hierin worden bijvoorbeeld de marktwaarde, de ouderdom van de auto, de kilometerstand en de staat van de auto meegenomen.

Wilt u uw auto door ons laten taxeren? Neem dan contact op met de vestiging waar u uw auto wil laten taxeren.

Online taxatie auto

Liever uw auto online laten taxeren? En alvast een indicatieve inruilwaarde van Motorhuis ontvangen? Klik dan hier.

Financieren en verzekeren

Zijn er kosten voor het vervroegd inlossen van mijn financiering?

Als het een Doorlopend krediet betreft zijn er geen kosten van toepassing. Indien het een contract met een vaste looptijd betreft (Aflopend krediet), kunnen er kosten van toepassing zijn. Indien u de auto bij Motorhuis hebt gekocht, kunnen wij de eventuele kosten voor u berekenen. Daarvoor kunt u contact opnemen met de afdeling Finance & Insurance via mfi@markeur.nl of 071 – 535 18 24.

Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?

Om uw gegevens te wijzigen kunt u contact opnemen met de afdeling Finance & Insurance via mfi@markeur.nl of 071 – 535 18 24.

Wordt het overschrijvingsbewijs achtergehouden?

Deze wordt door ons altijd ter completering van het dossier aangeboden aan de financieringsmaatschappij. Het overschrijvingsbewijs wordt opgestuurd zodra de financiering volledig is ingelost en beëindigd. Indien u hier vragen over heeft, kunt op contact opnemen met de afdeling Finance & Insurance via mfi@markeur.nl of 071 – 535 18 24.

Ik wil graag weten welk bedrag er nog open staat van de financiering bij de afdeling Finance & Insurance?

Onder vermelding van het kenteken en betreffend financieringsmaatschappij kunt u contact opnemen met de afdeling Finance & Insurance via mfi@markeur.nl of 071 – 535 18 24.

Word ik BKR getoetst als ik een financiering aanvraag?

Ja, u wordt BKR te Tiel getoetst bij het aanvragen van een autofinanciering. Indien u hier vragen over heeft, kunt op contact opnemen met de afdeling Finance & Insurance via mfi@markeur.nl of 071 – 535 18 24.

Afdeling Finance & Insurance – Wie zijn wij?

De afdeling Finance & Insurance is een gespecialiseerde afdeling op het gebied van autofinanciering, autoverzekering en financial lease.

De afdeling werkt met gediplomeerd personeel, staat onder toezicht van de AFM (Autoriteit Financiële Markten) en is aangesloten bij de VFN (Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland). Ons doel is om klanten zo goed en volledig mogelijk te adviseren op basis van hun persoonlijke situatie en daar het juiste financiële product voor te selecteren.

Wij doen alleen zaken met gerenommeerde financieringsmaatschappijen en voor de autoverzekering met Centraal Beheer Achmea, marktleider op het gebied van autoverzekeringen in Nederland. Door onze schaalgrootte zijn wij in staat om onze klanten financiële producten tegen een scherp tarief aan te bieden.

Service, advies en volledige dienstverlening zijn onze speerpunten. Wij zijn pas tevreden als de klant financieel zorgeloos kan genieten van zijn of haar nieuwe auto.

Ik wil een nieuwe auto kopen, maar heb een financiering op mijn huidige auto. Kan dat?

Dit is geen probleem. Het lopende contract kunnen wij eventueel oversluiten in een nieuwe aantrekkelijke financiering. Indien u hier vragen over heeft, kunt op contact opnemen met de afdeling Finance & Insurance via mfi@markeur.nl of 071 – 535 18 24.

Hoeveel kost een auto mij per maand als ik deze wil financieren?

Om antwoord te kunnen geven op deze vraag komen verzoeken we u vriendelijk contact op te nemen met de afdeling Finance & Insurance voor een passende offerte. Mail mfi@markeur.nl of bel 071 – 535 18 24.

Is het mogelijk om een auto te financieren bij Motorhuis?

Ja, er zijn verschillende mogelijkheden om een auto te financieren die past bij uw persoonlijke situatie en behoeften. Bekijk hier de mogelijkheden die Motorhuis aanbiedt. Uiteraard kunt u ook informeren bij uw Motorhuis vestiging naar de mogelijkheden of contact opnemen met de afdeling Finance & Insurance via mfi@markeur.nl of 071 – 535 18 24.

Onderhoud en reparatie

Hoe ver van tevoren moet ik aanwezig zijn bij een afspraak?

U heeft bij ons een afspraak gemaakt en ingepland? Wij zouden het fijn vinden als u 10 minuten voor aanvang van de afspraak op de geselecteerde Motorhuis locatie aanwezig bent. U bent méér dan welkom!

Hoe laat kan ik de auto brengen?

Voor de actuele openingstijden van een locatie kunt u kijken op de pagina van de desbetreffende vestiging. U kunt eventueel uw sleutels in de brievenbus achterlaten. Dit vernemen wij graag wel bij het maken van een afspraak.

Afspraak inplannen?

Indien u een afspraak wenst, kunt u deze bij Motorhuis heel makkelijk online inplannen. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met één van onze vestigingen.

Wat zijn de belangrijkste redenen om regulier onderhoud uit te voeren?

Uw auto is waarschijnlijk, naast uw huis, uw kostbaarste bezit. Niets is zo vervelend als een auto die je in de steek laat. Door regulier onderhoud aan uw auto uit te blijven voeren blijft uw auto veilig en betrouwbaar. Je kunt er voor kiezen om te besparen op onderhoud, maar dat houdt wel een risico in. Kans op pech, hogere kosten voor reparatie en ook de veiligheid kan in het geding komen. Daarnaast levert een goed onderhouden auto meer op met inruilen en is meestal makkelijker te verkopen. Sommige dingen kun je zelf. Andere werkzaamheden kun je beter door Motorhuis laten uitvoeren. Voorbeelden van onderhoud dat je zelf kunt doen zijn:

Werkplaatsbezoek

Onze monteurs weten alles van uw auto en controleren uw auto grondig tijdens een onderhoudsbeurt. Tijdens elk werkplaatsbezoek controleren we of er nog terugroepacties of serviceacties vanuit de fabrikant voor uw auto aanwezig zijn, deze voeren we dan kosteloos voor u uit.

Afspraak inplannen?

Indien u een afspraak voor onderhoud wenst, kunt u een afspraak bij Motorhuis heel makkelijk online inplannen. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met één van onze vestigingen.

Moet ik altijd een afspraak maken of kan ik ook direct langs komen?

Elke Motorhuis locatie heeft een ‘Masterfit – afdeling’. Hier kan de klant langskomen zonder afspraak. Hierbij kunnen kleine werkzaamheden of spoedwerkzaamheden i.v.m. de veiligheid direct worden verholpen. Op iedere Motorhuis locatie wordt hier rekening mee gehouden in de planning.

Werkzaamheden op onze Masterfit Afdeling

Dit geldt voor de volgende werkzaamheden:

  • Lampje vervangen
  • Ruitenwisserblad vervangen
  • Lekke band
  • Kapotte accu
  • Loshangende uitlaat

Maar ook:

  • Er brandt een storingslampje
  • U twijfelt of de auto nog veilig kan rijden

Kom met bovenstaande werkzaamheden direct langs zonder afspraak.

Ik heb 2 jaar garantie, waarom moet ik nu toch betalen voor een onderhoudsbeurt?

Met de garantie die u op uw auto heeft, bent u gedurende de garantieperiode gedekt tegen onverwachte gebreken. Voorgeschreven onderhoud valt hier niet onder. Het is juist belangrijk om uw onderhoud tijdig te laten uitvoeren, u blijft dan veilig en betrouwbaar rijden met uw auto en wij controleren uw auto op eventuele gebreken welke we voor u dan nog in de garantieperiode kunnen oplossen.

Afspraak inplannen?

Indien u een afspraak voor onderhoud wenst, kunt u een afspraak bij Motorhuis heel makkelijk online inplannen. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met één van onze vestigingen.

Wat moet ik doen bij pech onderweg?

Mogelijk komt u in aanmerking voor de merkgebonden pechhulpverlening (Opel Assistance, Fiat Assistance, Citroen Altijd Mobiel, etc.) of bent u lid van de ANWB.
Is dit niet het geval, dan kan een eigen pechhulpverlening ondersteuning verzorgen.

Hier zijn wel kosten aan zijn verbonden:

  • Assistentie na uitval pech <3500 kg binnen regio
    € 120,00 incl. BTW
    Voertuig afslepen naar Motorhuis locatie, starthulp, kleine reparatie.
Ik rijd heel weinig, waarom moet ik dan toch onderhoud uitvoeren?

Ook als u weinig kilometers rijdt, is het verstandig om onderhoud te laten uitvoeren. Met name de olie veroudert en verliest haar smeercapaciteit als u weinig kilometers rijdt. Het vocht wat u in de koude periode tegen uw voorruit aan ziet zitten, zit ook in uw motor. Op het moment dat u uw auto start, vermengt dit vocht zich met de olie.

Water bij de olie

Hierdoor komt er water bij de olie, als u een lang stuk rijdt verdampt dit water weer uit de olie, rijdt u regelmatig korte ritten, dan blijft het water achter in de olie en vermindert dit de smeercapaciteit van de olie.

Minimaal één keer per jaar olie laten verversen

Om deze reden is het verstandig minimaal één keer per jaar de olie te laten verversen. Rubbers en slangen van uw auto slijten ook door veroudering, bij onderhoud controleren wij deze onderdelen op droogtescheuren en slijtage.

Afspraak inplannen?

Indien u een afspraak voor onderhoud wenst, kunt u een afspraak bij Motorhuis heel makkelijk online inplannen. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met één van onze vestigingen.

Wat kost het onderhoud van mijn auto?

De kosten van onderhoud kunnen per merk en model verschillen. U kunt hier een vrijblijvende prijsopgave opvragen. Uiteraard kunt ook direct een afspraak inplannen.

Wat kost APK voor mijn auto?

Lees hier meer over de APK voor uw auto bij Motorhuis. Uiteraard kunt u ook altijd contact met ons opnemen middels ons contactformulier of een werkplaatsafspraak inplannen.

Wat houdt een onderhoudsbeurt eigenlijk in?
Bij een onderhoudsbeurt wordt uw auto geïnspecteerd op 50 tot 100 punten. Daarnaast wordt de olie ververst en het oliefilter vernieuwd. Afhankelijk van de leeftijd en de kilometerstand van uw auto worden nog extra onderdelen vervangen, bijvoorbeeld het luchtfilter, brandstoffilter, bougies of het interieurfilter.

Werkzaamheden zijn onder andere:

  • De motorolie wordt ververst en het oliefilter vervangen.
  • De overige vloeistoffen worden gecontroleerd op niveau en kwaliteit en indien nodig bijgevuld. (afdichtingen van deze systemen , koelsysteem, smeersysteem, remsysteem, inlaat uitlaat e.d. worden gecontroleerd)
  • Uitlaatsysteem wordt gecontroleerd op montage en dichtheid.
  • De werking en mate van slijtage van de remmen wordt gecontroleerd, zodat de remmen tot de volgende onderhoudsbeurt veilig zijn.
  • Stuurinrichting wordt gecontroleerd op werking, speling en dichtheid van stofhoezen e.d.
  • De complete ophanging zowel voor als achter wordt gecontroleerd op veiligheid, werking en betrouwbaarheid.
  • De aandrijflijn wordt gecontroleerd op werking, speling en afdichting van stofhoezen.
  • Het systeem van de airbag en ABS worden gecontroleerd op werking en betrouwbaarheid.
  • Het profiel van de banden wordt opgemeten en de bandenspanning wordt gecorrigeerd (Bij afwijking wordt gekeken of de banden niet lek zijn).
  • Veiligheidsriemen, portierssloten en scharnieren worden op werking en betrouwbaarheid gecontroleerd en gesmeerd.
  • De software van de motor wordt uitgelezen en gecontroleerd of deze fouten bevat en of deze nog up to date is.
  • De werking en afstelling van de verlichting en ruitenwissers wordt gecontroleerd en gecorrigeerd.

Nadat de onderhoudsbeurt is uitgevoerd wordt de onderhoudsindicator ge-reset en het onderhoudsboekje afgestempeld met een dealerstempel van Motorhuis. Bij de toelichting over de factuur wordt u geïnformeerd over toekomstig onderhoud aan uw auto.

Veilig en betrouwbaar op weg

Als merkdealer voert Motorhuis het onderhoud uit met de kennis, gereedschappen en volgens de intervallen die de fabrikant voorschrijft. Een onderhoudsbeurt zorgt ervoor dat u in een veilige en betrouwbare auto blijft rijden.

Afspraak inplannen?

Indien u een afspraak voor een onderhoudsbeurt wenst, kunt u deze inplannen bij het maken van een afspraak. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met één van onze vestigingen.

Waar dient een brandstofreiniger voor?

De brandstofreiniger is een toevoeging aan de brandstof welke wij bij elke onderhoudsbeurt adviseren.
De brandstofreiniger reinigt het gehele brandstofsysteem (brandstoftank, brandstofpomp en het gehele injectiesysteem).

Deze reiniging van het brandstofsysteem:

  • verwijdert vuil in de verstuivers en brandstofpomp
  • garandeert een optimale verbranding
  • verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties
  • beschermt tegen corrosie en vermindert de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen

Afspraak inplannen?

Indien u een afspraak voor reinigen van uw brandstofsysteem wenst, kunt u een afspraak bij Motorhuis heel makkelijk online inplannen. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met één van onze vestigingen.

Vervangend vervoer bij onderhoud / reparatie

Ja, Motorhuis heeft verschillende vervoersmiddelen voor u klaar staan. Dit kan een leenauto of een gratis leenfiets zijn. Voor een gelijkwaardige klasse leenauto betaalt u ongeveer € 34,50 per dag. Wanneer het een lease-auto betreft, is dit in uw contact opgenomen of u recht heeft op een vervangende auto.

Maak online een afspraak

Indien u een vervangend vervoersmiddel wenst, kunt u dit aangeven bij het maken van een afspraak. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met één van onze vestigingen.

Wanneer moet mijn auto APK worden gekeurd?

Klik hier om de APK-datum van uw auto achterhalen. Wij zoeken het ook graag voor u uit, neem daarvoor contact met ons op!

Winterbanden

Winterbanden

De aanschaf en opslag van winterbanden is bij Motorhuis zeker mogelijk. Vraag bij één van onze vestigingen naar de mogelijkheden. Onderstaand alle vragen over het repareren of laten onderhouden van uw auto bij Motorhuis. Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op via dit formulier. 

Zijn winterbanden verplicht in het buitenland?

De verplichting om uw voertuig aan te passen aan de wegomstandigheden geldt in Duitsland, Finland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Oostenrijk, Zweden en Zwitserland. De regelgeving voor de belangrijkste Europese landen vindt u hier terug (website ANWB).

Sneeuwkettingen

Gaat u de bergen in? Neem dan ook sneeuwkettingen mee. Voor de meeste Europese landen geldt dat deze in de auto aanwezig moeten zijn. Met een verkeersbord wordt aangegeven of sneeuwkettingen verplicht zijn. Op besneeuwde wegen wordt het gebruik van sneeuwkettingen aangeraden. Over het algemeen geldt er met sneeuwkettingen een maximum snelheid van 50 km/u. Kijk hier voor meer informatie (website ANWB).

Meer informatie over winterbanden in het buitenland?

Kom langs bij één van onze vestigingen of vraag direct online een prijsopgave bij ons op.

Wanneer moet ik winterbanden gebruiken?

Gaat u op wintersport? Bent u van plan binnenkort een trip naar het buitenland te maken? Of blijft u gewoon in Nederland, maar is de temperatuur onder de 7 graden? Ga er dan vanuit dat u winterbanden moet aanschaffen. Om zo goed mogelijk antwoord te geven op al uw vragen omtrent winterbanden, hebben wij deze voor u geformuleerd. Deze kunt u onderaan deze pagina terug vinden.

Extra veiligheid

Winterbanden bieden extra veiligheid bij temperaturen onder de 7 graden. Het rubber is dan zachter dan zomerbanden waardoor u een beter grip hebt op de weg. Dat betekent voor u (en eventuele passagiers) verbeterde rij omstandigheden.

Meer informatie over winterbanden?

Mocht u nog meer vragen hebben? Neem dan hier contact met ons op.

Vraag bij Motorhuis online een offerte aan of neem contact op met één van onze vestigingen.

Verkoopt Motorhuis ook winterbanden?

Ja, u kunt hier informatie vinden over winterbanden of direct een offerte aanvragen voor uw auto. Uiteraard kunt u ook informeren bij uw Motorhuis vestiging naar de mogelijkheden.

Online banden kopen

Ook kunt u via onze bandenwebshop online eenvoudig uw winterbanden aanschaffen. Kijk eens op onze bandenwebshop!

Wat is TPMS? En is TPMS verplicht?

TPMS is een betrouwbaar hulpmiddel dat de bandenspanning en temperatuur van alle banden meet terwijl u in de auto zit. De gegevens worden draadloos naar het display op het dashboard verzonden. Het systeem stelt door middel van geluidsignalen en zichtbaar op de display de chauffeur in staat lekkage, lage bandenspanning, te hoge bandenspanning of temperatuur snel te onderkennen. Hierop kan de chauffeur maatregelen nemen.

Is TPMS verplicht?

De verplichting geldt voor nieuwe modellen die vanaf 1 november 2012 een typegoedkeuring krijgen. Vanaf november 2014 moeten alle nieuwe auto’s over het TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) beschikken. Vanaf januari 2015 zal een voertuig afgekeurd worden als het TPMS systeem niet werkt, indien van toepassing.

 

Aansprakelijkheid tot ongevallen

Er zijn nog geen uitspraken vanuit de rechtelijke macht bekend, echter, indien er een aanrijding ontstaat die direct terug te voeren is naar een te lage bandenspanning is het gezien de wettelijk verplicht aannemelijk dat een verzekeringsmaatschappij dit gegeven aan zou kunnen aangrijpen om niet uit te hoeven keren.

Een voertuig in de M1 klasse (tot 3500 GVW) moet vanaf 1-11-2014 uitgerust zijn met een werkend TPMS systeem. Richtlijn is de datum van de EU type goedkeuring, dus niet de kenteken registratie datum. Voldoet de auto hier niet aan, b.v. door winterbanden zonder sensoren (bij een direct systeem) dan pleegt men fraude, dit omdat het voertuig dan niet meer aan de specificaties voldoet. M.a.w geen afkeur maar een overtreding die bij een ongeval verstrekkende gevolgen kan hebben i.v.m aansprakelijkheid. TPMS is tenslotte een veiligheidssysteem dat door het optimaal houden van de bandenspanning grote invloed heeft op een juist weggedrag.

 

Meer informatie over TPMS en winterbanden?

Meer informatie over TPMS en winterbanden?  Neem contact op met één van onze vestigingen. Ook kunt u direct online een offerte aanvragen voor winterbanden.


Bron: TPMS.nl

Nieuws

Sinterklaasactie bij Motorhuis

Lees verder

Onze acties

Opel Corsa 1.2 Turbo GS nu met € 4.463,- korting

  • Van: €28.406,00
  • Uw korting € 4.463,-
  • Voor: Voor €23.943,00
Bekijk actie

Werkplaatsafspraak

Vestigingen