• Nieuwe aandrijflijn én meer rijcomfort Astra en Astra Sports Tourer Plug-in Hybrid
  • Meer vermogen – 144 kW (196 pk) systeemvermogen – en een nieuwe geëlektrificeerde 7-trapsautomaat.
  • Grotere actieradius: tot 83 kilometer lokaal emissievrij rijden dankzij nieuwe 17,2 kWh batterij.
  • Onveranderd prijsniveau: Astra Plug-in Hybrid vanaf € 37.999 Sports Tourer vanaf € 38.999.

 De Opel Astra en Astra Sports Tourer zijn voortaan leverbaar met een vernieuwde elektrische plug-in hybride aandrijflijn. De Astra Plug-in Hybrid en Astra Sports Tourer Plug-in Hybrid hebben nu een systeemvermogen van 144 kW (196 pk) en een grotere batterij van 17,2 kWh, waarmee lokaal emissievrij elektrisch rijden mogelijk is over een afstand tot 83 kilometer (WLTP)1. Ondanks deze verbeteringen zijn de vanafprijzen ongewijzigd. De vijfdeurs Astra Plug-in Hybrid is er vanaf € 37.999 en de Astra Sports Tourer Plug-in Hybrid vanaf € 38.999.

De Opel Astra biedt een grote keuze aan aandrijflijnen: hij is er behalve met de nieuwe plug-in hybride aandrijflijn ook volledig elektrisch, met een efficiënte verbrandingsmotor en als hybrid met 48-volttechnologie.

Meer vermogen, grotere actieradius

De 1,6-liter turbobenzinemotor in de nieuwe Astra Plug-in Hybrid levert 110 kW (150 pk) en de elektromotor maximaal 92 kW (125 pk). Het met 11 kW (15 pk) toegenomen systeemvermogen en de grotere batterijcapaciteit maken nog betere prestaties én een grotere elektrische actieradius mogelijk: de laatste is met 26 kilometer aanzienlijk toegenomen ten opzichte van de vorige versie. Met een koppel van 360 Nm accelereert de Astra Plug-in Hybrid van 0 naar 100 km/u in 7,6 seconden (Sports Tourer Plug-in Hybrid in 7,7 seconden). De topsnelheid bedraagt voor beide modellen 225 km/u.

Dynamisch en efficiënt rijden

Met de mogelijkheid om zuiver elektrisch te rijden, kunnen bestuurders kiezen voor de rijmodus die het best past bij de situatie of hun voorkeur. Het gemiddelde energieverbruik is verlaagd ten opzichte van het vorige model, mede dankzij de grotere batterij. Het verbruik komt uit op slechts 12,7-13,1 kWh en 2,2-2,4 liter benzine per 100 kilometer2.

Nieuwe 7-traps automaat verhoogt rijcomfort

De vernieuwde, geëlektrificeerde, automatische 7-trapstransmissie is speciaal ontwikkeld voor deze plug-in hybride aandrijflijn. De automaat is voorzien van een dubbele koppeling en – ten opzichte van de automaat in de Astra Hybrid met 48-volttechnologie – een extra versnelling. De automaat is geoptimaliseerd voor het hogere prestatieniveau van de Astra Plug-in Hybrid.

De nieuwe plug-in hybride aandrijflijn is ook beschikbaar in de Opel Grandland.

Uitgebreide standaarduitrusting

Elke uitvoering van de Astra Plug-in Hybrid is standaard uitgerust met moderne technologie en comfortvoorzieningen. Denk aan het multimediasysteem met 10-inch kleurentouchscreen, een digitaal instrumentenpaneel, draadloze smartphone-integratie via Apple CarPlay en Android Auto, en het ‘Keyless Start’-systeem.

Opel Speciale Garantie

Opel Nederland biedt voor alle nieuwe personen- en bedrijfsauto’s die in Nederland vanaf 2 juni 2025 zijn besteld de mogelijkheid om kosteloos gebruik te maken van de Opel Speciale Garantie. Voorwaarde is dat het voorgeschreven onderhoud wordt uitgevoerd door een erkend reparateur binnen het officiële Opel-netwerk. Bij iedere onderhoudsbeurt wordt de garantie dan automatisch met één jaar verlengd – tot een maximum van 8 jaar of 160.000 kilometer, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt. De Opel Speciale Garantie valt onder het standaardniveau van het garantieprogramma en dekt zowel onderdelen als arbeidskosten voor het verhelpen van mechanische en elektrische defecten. Slijtagedelen zoals banden en ruitenwisserbladen zijn uitgesloten van garantie.


[1]De actieradius is bepaald volgens de WLTP-testprocedures R(EC) No. 715/2007 en R(EU) No. 2017/1151. De opgegeven actieradius kan in de praktijk variëren afhankelijk van diverse factoren, zoals de uitrusting, geselecteerde opties, banden, buitentemperatuur, persoonlijke rijstijl en de wegomstandigheden.

[2]Alle waarden zijn niet alleen afhankelijk van de efficiency van de krachtbron, maar ook van het rijgedrag van de bestuurder en externe factoren.